23 april, 2012

Rök och bök

Lördagen spenderades mestadels utomhus. Det var årlig städdag med Vreta Villaförening. Allt gick bra, men hade kunnat gå fortare om fler hade gått man ur huse för att hjälpa till...samma visa varje år. Städningen avrundades med korv och dryck. Jag surrade lite med grannarna och fick mig ett gott skratt. Uttrycket "oral tillfredsställelse" gav mig en helt ny innebörd. Lördagskvällen tillbringade jag och familjen med grannarna. Vi käkade och drack en hel del. Det blev fylld fläskytterfilé som avrundades med frukt och glass som efterrätt. Fick en spännande vinare av grannarna. Vitt. Återkommer när jag lyckas hitta flarran igen så att jag kan berätta vad det var för vin jag drack. Söndagen då? Städ, tvätt, stryk och en hel del bus med Alexander. Åkte på en utflykt till skoaffären i hopp om att hitta nya skor till mig, men kom hem med ett par gympadojjor i storlek 27. Till grabben förstås. Det märkliga skomodet passar inte riktigt mina breda blan. Vad göra??