30 maj, 2012

Femkamp, döden och fula ord

Det snackas en hel del om firmafesten på fredag. Jag ska följa med. Tänkte jag. Det är ju alltid bra att mingla, eller hur?? Om inte annat blir det skoj med femkamp! :) Idag känner jag mig annars lite misslyckad som mamma. Sonen påstod att det vore roligare om jag dog. Hur bemöter man sånt?? Jag antar att han inte vet vad han pratar om...för hur kan en fyraåring veta något om döden??? Han har säkert glömt vad död är. Hans mormor gick ju bort, men om det vet han nog inget om. Han pratar i alla fall inte om det. Men...Hur gör man nu? Vad säger jag? Jag kom inte på något vettigt till svar...jag blev totalt ställd...jag sa inget alls bara något lamt om att han inte fick säga sånt. Det bet inte alls. Har funderat hela dagen på det där och jag kommer nog att fundera resten av dagen för det där kändes INTE bra. Så, har du något tips till mig? Hur bemöter jag fula ord utan att vara ful tillbaka?