13 maj, 2012

Tårta, aliens och fästinggräs

Måndag igen. Jag skulle i alla fall vilja sammafatta helgen med ovanstående rubrik som talar ganska bra om vad som hände i helgen. Min brorsa firades med tårta och några paket. Han fyllde inget märkvärdigt så det blev en lugn dag. Det blev också några fina kort ute i naturen innan hällregnet slog ned på oss som en blixt frå...äh...det regnade i alla fall väldigt mycket. Senare på kvällen såg mannen och jag på film. Denna gång blev det "Cowboys and aliens" med Harrison Ford och Daniel Craig. En ganska ok film för att vara en sådan film.

Söndagen blev blå, åtminstone på himlen, så jag passade på att räfsa under vinbärsbuskarna och klippa lite gräs. Nu ser det fint ut igen. Frågan är bara hur många fästingar jag fick på mig denna gång. Kunde inte se en enda...och det oroar mig mer än om jag hade sett någon.

I vanlig ordning tyckte Alexander att det var mer spännande hemma hos grannarna så jag kunde röja i princip som jag ville. Däremot hann jag inte göra något roligt direkt. Massa slit.